05 marca 2009

Tlen Portable

Słyszał ktoś o przenośnej wersji komunikatora Tlen? Ja nie, a przynajmniej nie o najnowszej i działającej. Pewnie każdy z was ma swój ulubiony komunikator i to co napiszę na nic się wam nie przyda. Prawdopodobnie część z was nawet korzysta z Tlenu ale przez inny komunikator. Ja próbowałem ale nic z tego nie wyszło. Lubię Tlen bo mam tam też wygodną skrzynkę pocztową. Nie jest idealny ale przy natłoku różnych komunikatorów nie przywiązałem się do żadnego tak bardzo jak do tego. No ale dość tych sentymentów.

Przemierzyłem Internet wszerz i wzdłuż poszukując odpowiedzi na pytanie: czy istnieje wersja przenośna? Odpowiedź brzmi – NIE. Kiedyś ktoś coś próbował ale się nie udało. Jednak znalazłem sposób na to by nosić Tlen ze sobą. Nie, nie mówię tu o głębokim wdechu i wstrzymywaniu go w płucach. Ale po kolei.

1. Aby korzystać z  przenośnego Tlenu nalezy ściągnąć najnowszą wersję instalacyjną choćby z oficjalnej strony Tlen.pl.

2. Odpalamy instalację, jednak wcześniej dobrze by było podłączyć urządzenie przenośne na którym ma być zainstalowana aplikacja.

3. Po akceptacji licencji pojawi nam się okno, w którym wybieramy komponenty. Odznaczamy pole “Utwórz skróty”. Zaznaczamy pole “Zaawansowana instalacja”.

4. W kolejnym oknie ustawień wybieramy “Katalog wybrany przez użytkownika”, po czym podajemy ścieżkę dostępu do jakiegoś katalogu na naszej przenośnej pamięci (np. X:\Tlen.pl\Profil gdzie “X” to litera dysku przenośnego).

5. Następnie wybieramy lokalizację do instalacji. Zamiast domyślnej, która może wyglądać tak: C:\Program Files\Tlen.pl wybieramy np. X:\Tlen.pl z powyższego przykładu.

6. Kiedy instalacja dobiegnie końca została nam jeszcze jedna rzecz do zrobienia. Wchodzimy do katalogu głównego w którym zainstalowaliśmy komunikator. Otwieramy, np. Notatnikiem plik settings.ini i usuwamy literę naszego dysku wraz z dwukropkiem aby uzyskać coś podobnego: path=\Tlen.pl\Profil\.

7. I to byłoby wszystko. Teraz możemy odpalić nasz komunikator za pomocą ikonki tlen.exe z katalogu głównego. Program poprosi nas jeszcze o utworzeniu swojego profilu. jeżeli już posiadamy takowy wystarczy tylko podać swoją nazwę użytkownika i hasło.

U mnie to działa bez problemu. Jedynie tylko jeszcze pobawiłem się ustawieniami samego programu, tak by nie wyszukiwał aktualizacji, nie uruchamiał się przy starcie systemu i nie używał wszystkich wtyczek. Ale to już rzecz osobistych preferencji.

Przepraszam wszystkie osoby, które mimo tych instrukcji nie wiedzą nadal jak zainstalować przenośną wersję Tlenu. Jeżeli będę mógł służę pomocą.

4 komentarze:

  1. Ciekawe czy da się z wersją linuksową, bo trochę mnie zdziwił instaler i to wymagający praw roota, spodziewałem się raczej że wystarczy rozpakować i odpalić.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak widać Windowsowa wersja nie zostawia nic w systemie jak się odpowiedno ścieżki pokonfiguruje. Żadnych wpisów w rejestrze wiec jest szansa że pod Linuxem zrobiono podobnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. w wersji 6.00.3.77 nie działa ściezka bez litery dysku:(
    Mozna wiedziec na jakiej wersji to sprawdzałes?

    OdpowiedzUsuń
  4. 6.00.3.77, więc taka sama. U mnie jest to tak:
    path=\PortableApps\Tlen.pl\Jagmin\
    Działa to przynajmniej u dwóch innych osób więc może błąd jest spowodowany czym innym. Powiedz dokładnie co się dzieje. Może będę mógł jakoś pomóc.

    OdpowiedzUsuń