30 października 2013

Dzień 30. Co zmieniłbym w KC

Ach, cóż za pytanie. Sam je wymyśliłem więc teraz muszę cierpieć. Łatwiej mi jest napisać czego bym nie zmieniał i tak też zrobię. Przede wszystkim nie zmieniłbym nic ze świata, bo po prostu się na tym nie znam i to co mi przedstawiono było wystarczające. Pozostawiłbym fenomenalnie dobrane profesje, które straszą sztampowością a jednak prawie nikt ich nie użył. Nie zmieniłbym umiejętności/zawodów, które dopiero teraz zostały docenione we współczesnych mechanikach (13th Age, Barbarians of Lemuria). Nie zmieniłbym też większości z mechaniki w tym cech i odporności. Oczywiście chciałbym by to lepiej wyglądało i w ogóle dawało się testować, ale pierwotny zamysł za nimi stojący był całkiem ciekawy. Nie zmieniłbym losowania postaci. Przynajmniej nie tak drastycznie. Wolałbym dodać opcję z wybieraniem zamiast losowania niż całkowicie się pozbywać tego jakże ekscytującego elementu tworzenia postaci. Na pewno nie chciałbym ujrzeć punktowego modelu tworzenia postaci. Jest on tak stary jak KC i na dodatek nudny. Przede wszystkim jednak nie zmieniłbym autora. Owszem, nie był i nie jest on najlepszym propagatorem swojego systemu, ale gdyby nie jego pierwotne pomysły KC w ogóle by nie zaistniały, a tego nie chciałby praktycznie nikt. Oczywiście to nie oznacza, że KC powinno zostać w rękach autora, który w najlepszym razie zamorduje ten system a w najgorszym w ogóle nic z nim nie zrobi, jak to nie robi do tej pory. Jak najbardziej chciałbym by KC zajęła się nowa ekipa, której jeszcze się chce, ale też nie ma chętki pozbyć się wszystkiego, co tak naprawdę KC tworzy.

Przy okazji chciałem podziękować wszystkim uczestnikom akcji, którzy przez 30 dni nie pozwolili zapomnieć o tym jakże ważnym elemencie polskiego RPG. Nie wymienię ich co prawda z imienia, ale było ich z grubsza 24 osoby w tym ja. Nie wiem jak to było przy WFRP, ale chyba pobiliśmy rekord. ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz