17 września 2016

Kwestia profesji

Postacie graczy w Tekronicum to kwintesencja pojęcia człowiek renesansu. Są wszechstronnie uzdolnione, ciekawe świata i przede wszystkim mają realny wpływ na jego historię. Przynajmniej takie są moje założenia. By temu sprostać poczyniłem pierwsze kroki i stworzyłem dokument o mało wyszukanej nazwie - Profesje.

Znajduje się tam niemal czterdziestu przedstawicieli rozmaitych zawodów uprawianych w renesansowym świecie Tekronicum. Przyjąłem sposób prezentacji owych profesji jako gotowych postaci mistrza gry. To oznacza, że można je wykorzystać bezpośrednio jako bohaterów niezależnych. Posiadają swoje aspekty, umiejętności i sztuczki. Są podzieleni według zasad Fate Core na przeciętnych, niezłych i dobrych statystów.

Jak to się ma jednak do bohaterów graczy? Ponieważ przyjąłem standardowy dla Fate proces tworzenia postaci postanowiłem, że profesje są tylko zbiorem pomysłów, z których gracz może skorzystać lub nie tworząc swoją postać. Jedyna dodana zasada mówi, że z aspektów i sztuczek danej profesji można skorzystać dopiero, gdy postać nabędzie minimalne, wymagane wartości umiejętności. Spełniając te wymagania można łączyć różne profesje, aby tylko trzymać się podstawowego ograniczenia co do piramidy umiejętności, trzech sztuczek i pięciu aspektów.

Przykładowo chcę stworzyć alchemika będącego jednocześnie kupcem. Wymaga to by umiejętności mojej postaci miały następujące wartości: alchemia +3, bogactwo +2, dedukcja +1, erudycja +2, podróż +1, wola +1, znajomości +1. Ale dzięki temu uzyskam dostęp do aspektów i sztuczek obu profesji.

Dokument nie jest jeszcze skończony i wymaga wiele pracy. Dlatego byłbym wielce rad, jeżeli dołożycie swoją cegiełkę do projektu i przyjrzycie się temu co tam napisałem komentując i sugerując.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz