11 października 2010

Bliźniaczki i trojaczki

Dawno, dawno temu, w pewnym kraju na północy stworzono trzy wielkie dzieła. Mowa o Szwecji i “wielkiej trójcy”, czyli trzech najsławniejszych systemach z kraju wikingów – KULT, Mutant Chronicles i Gemini. Tak się składa, że od niedawna jestem przeszczęśliwym posiadaczem wszystkich trzech podręczników. Wszystkie są mroczne, obleśne i religijnie niepoprawne. Po prostu je kocham. Przez kilkanaście lat żyłem tylko ich legendą. Wychowałem się na nich i to one miały główny wpływ na to jak postrzegałem dobre RPG. Nie będę też ukrywał, że Tekronicum to wyraz hołdu dla tych systemów.

Z tej okazji, oraz pod wpływem środowiska fanów poszczególnych systemów postanowiłem zrobić polskie karty do tych systemów. Zaczynam od czegoś wielkiego, czyli alternatywy dla Wojennego Młota oraz pogromcy Monastyru – Gemini. Karta do Gemini była sporym wyzwaniem, bo istniały dwie oficjalne i obie fatalne, jednak zagęszczenie informacji tam zawartych i nie zawartych zmusiły mnie do stworzenia nie jednej ale dwóch kart (czyli 4 stron w sumie). Dla uspokojenia karcianych purystów dodam, że druga karta jest opcjonalna. Wszystkie potrzebne informacje rozplanowałem tak by dało się wybrać, które karty są potrzebne. Dodatkową trudnością było nadanie karcie średniowiecznego wyglądu przy zachowaniu jej lekkości. Za wstępne tłumaczenie terminów dziękuję Savarianowi.

Ta oraz inne karty dostępne są na podstronie “Karty” niniejszego blogu.

3 komentarze:

  1. mam mieszane odczucia, z jednej strony Twój post wzbudził moją ciekawość jeśli chodzi o Gemini, z drugiej oględziny karty nastawiły mnie sceptycznie do tego systemu. Konkretnie mnogość współczynników, gdyż jestem zwolennikiem mechaniki najprostszej jak to tylko możliwe :P.

    za to strona z zaklęciami, jest chyba najlepiej zrobioną stroną z zaklęciami z jaką dotąd się spotkałem :P

    OdpowiedzUsuń
  2. W oryginale są to tylko trzy strony. Najwięcej miejsca zajmują umiejętności (Obszary wiedzy). Jednak rozplanowanie treści powodowało, że co chwilę trzeba było szukać istotnych informacji. Ja wolałem rozbić to na 4 strony bo można je sobie złożyć jak się chce. Można powiedzieć że pierwsza strona to tło, druga to mechanika, trzecia to ekwipunek a czwarta to magia. Zamiast przerażać daje wybór, każdy złoży sobie taka kartę jak potrzebuje.

    Gra ma 12 lat, ale i tak jest mechanicznie lepsza od niejednej współczesnej. Poza tym lepiej mieć wszystko na karcie niż szukać po podręczniku.

    Będę jeszcze poprawiał kartę więc jeżeli zauważycie jakieś błędy to zgłaszajcie je póki czas.

    OdpowiedzUsuń