23 maja 2013

Toolbox NG

Czyli nadeszła pora na aktualizację moich narzędzi RPGowych. Po pierwsze proszę wszystkich o zajrzenie tutaj. Są to dotychczasowe zasady Toolboxa. Chciałbym byście napisali mi co można by zmienić, poprawić, dorzucić. Planuje zmiany w silniku, czyli lepsze dopasowanie do mojego stylu oraz większe uniezależnienie się od Blackbird Pie. Pozwoli mi to na wprowadzenie z czasem nowych narzędzi, które przez ostatnie 13 miesięcy nagromadziłem w głowie.

Jeżeli nie wiesz co to jest Toolbox i po co go stworzyłem, oto odpowiedzi, które mam nadzieję cię zadowolą. Toolbox to, jak sama nazwa wskazuje, skrzynka narzędziowa, w której zgromadziłem to co mi się w RPG podoba i może przydać podczas gry w dowolny system. Podstawą jest w miarę kompletny mechanizm oparty o kości sześcienne, na wszelki wypadek. Wszystkie zasady bazują na tym mechanizmie, ale są rozłączne, czyli można je wykorzystywać w innych grach. Tóolbox powstał jako łatka na inne systemy i konwentowy niezbędnik. Nie zawiera świata, ale posiada narzędzia do kreowania podstaw.

Co się zmieni w nowej wersji? Jak wspominałem wyżej mam zamiar uaktualnić sam silnik, czyli sposób interpretacji kostek oraz kreacji bohatera. Nie będą to zupełne nowości a tylko wynik ewolucji jaki zaszedł w mojej świadomości. Z gracza lubiącego totalną prostotę i opisy znów zaczynam doceniać cyferki. Przyczyniła się do tego polska premiera Lady Blackbird (główna inspiracja Toolboxa), która spopularyzowała tą mechanikę i pokazała pewną wadę. Wszystko działa doskonale póki mamy gotowy zasób barwnych postaci i wartką przygodę z ich udziałem. Bez tego część graczy gubi się przy doborze opisowych elementów i miewa problemy z ich interpretacją. Jedyne więc co można zrobić to naśladować pierwotny styl a to dla mnie za mało.

Zdaję sobie sprawę, że nie wszyscy będą z tych zmian zadowoleni, jednak nigdy nie ukrywałem, że Toolbox jest napisany dla mnie a przy okazji udostępniam go jakby ktoś jeszcze miał ochotę go wypróbować. Nie mniej liczę na Wasz odzew i pomożecie mi dodać do niego nowe narzędzia, które z pewnością przydadzą się nie tylko mi.

Zapomniałem wspomnieć o jeszcze jednym. Nowa wersja ma mieć swoja premierę na Dniu Darmowych Gier Fabularnych 2o13, więc czasu pozostało niewiele a potrzebuje jeszcze nowej oprawy graficznej. Z tego powodu chciałbym prosić uzdolnionych plastycznie czytelników o pomoc w zaprojektowaniu nowego logo i rysunków na okładkę i do wnętrza. Chciałbym by były bardziej RPGowe. Na przykład na okładce fajnie byłoby jakby z tytułowej skrzynki wysypywały się kości (najlepiej sześcienne), ołówek i kilka kartek. Nie musi to być coś bardzo szczegółowego i realistycznego. Chciałbym zachować ClipArtowy styl i ascetyczną kolorystykę, ale jestem otwarty na propozycje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz