08 lutego 2010

Trzy trybiki

Jakiś czas temu, w zeszłym roku, pojawiły się dwa niskonakładowe RPG. W obydwu coś namieszałem i zmalowałem. Pierwszym była Ścieżka autorstwa Radosława “Nimsarna” Czerniaka. Drugim Trójca - Tomasza "Gertruda" Popielarczyka. Chciałem jednak nawiązać do tego drugiego systemu. Czemu? Bo to “nibysteampunk”. To powinno wystarczyć.

Po wyczerpaniu pierwszej edycji ogłoszono, że dodruk nastąpi dopiero kiedy zostaną wprowadzone poprawki do systemu w wersji 1.5. Przy okazji, przypomnę, że dodruk poprawionej Ścieżki jest od kilkunastu dni dostępny na stronie autora.

Jednak na czym mają polegać owe poprawki Trójcy? Zmieniona ma być mechanika (kto uważny mógł się zgłosić do jej testowania), szata graficzna a nawet nieco odmalowany świat. Nowa mechanika robi pozytywne wrażenie (wcześniej praktycznie jej nie było). No ale musze się przyznać, że tam tez trochę namieszałem. Mimo, że autor chciał ukryć przede mną wszystko w tajemnicy, bym bardziej nie namącił, wiele sugestii trafiło do nowego silnika gry.

O nowej szacie graficznej niewiele wiadomo, poza tym, że będzie. Chociaż w weekend opublikowano dwa pierwsze zwiastuny zmian: okładkę i kartę postaci. Okładka na wielki plus, po prostu jest inna i bardziej pod nowy świat. Jednak coś mi w niej nie pasuje, chyba ten niespodziewanie boski klimat. Świat ze steam-fantasy zaczyna się zamieniać w boską komedię. Przy okazji wpadłem na nazwę dla mechaniki GodGears. ;)

Pominę milczeniem małe nieporozumienie związane z kartą postaci. W każdym razie do testów Trójcy zrobiłem coś takiego. A po publikacji na stronie konkurencyjnej karty, coś takiego. W każdym razie, życzę ekipie udanego podręcznika. Może warto pomyśleć o zmianie wersji na 2? W końcu poprawki dotyczą niemal całego podręcznika. Ja na pewno będę czekał na kolejną, lepszą odsłonę (na co są spore szanse).

11 komentarzy:

  1. Że zanucę cichą piosenkę:
    "Jam sierotka - dwóch ojców miała.
    Żadna matka - się nie przyznała."
    Tak, czy siak życzę trójcy sukcesu :D

    OdpowiedzUsuń
  2. U Ciebie przynajmniej w mechanice nie namieszałem, poza jedną opcjonalną rameczką.

    OdpowiedzUsuń
  3. Och nie umniejszaj zasług - dwoma ramkami :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem pewien, że jedną. O jakiej innej myślisz?

    OdpowiedzUsuń
  5. Boskość okładki nie jest bezpodstawna. Mechanika wspiera ingerencję boskiej trójcy w świat śmiertelników. Będzie to też funkcjonowało w historii oraz świecie gry. Zatem Trójca robi się nieco (a może nawet bardzo) epicka. Jednak ta epickość nie wyprze mrocznej konwencji i świata pary.
    Ta pierwsza będzie się przejawiać w naturze i kulturze mieszkańców, polityce oraz organizacjach znanych z pierwszego wydania. Natomiast świat pary ma być widoczny poprzez zupełnie odmieniony obraz społeczeństwa i relacji zachodzących między jego warstwami, wszechobecną technologię oraz strukturę wzorowaną bezpośrednio na wiek XIX. Mam nadzieję, że to wszystko się uda i efekt okaże się oryginalny, grywalny oraz przede wszystkim spójny ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gertrud, podziwiam Cię za to, że byłeś w stanie wybrać którąś z kart by Jagmin - ja bym nie mógł zrobić nic poza ślinieniem się. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. On jeszcze nie wybrał. Więc śliń się dalej. :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak tak dalej pójdzie to w poprawionej Trójcy będzie kilka kart postaci - zależnie od pory roku :P

    http://trojcarpg.pl/index.php?subaction=showcomments&id=1265659900&archive=&start_from=&ucat=2&

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie żebym się czepiał, ale kompozycyjnie okładka pozostawia sporo do życzenia. Zwróćcie uwagę na mnóstwo niezagospodarowanej przestrzeni w lewym dolnym rogu i po lewej stronie w ogóle. Poza tym kolorystyka mi sę podoba - zestawienie granatowego z szarością na pograniczu bieli zawsze się sprawdza. Jeśli chcecie jeszcze jakiejś wskazówki, sam napis trójca wymaga dopracowania - w tej chwili "pęknięcia" wyglądają bardzo sztucznie, od razu widać, że to grafika. Nie wiem w czym pracujecie, ale jeśli w Photoshop to chętnie pomogę :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. No i oberwało mi się za cudza okładkę.

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj zaraz oberwało ;p

    Trudno się nie zgodzić z Drone'm. Generalnie dół okładki będzie jeszcze zagospodarowany przez "steam fantasy rpg", więc powinno to nieco zmienić ogólne wrażenie (i być może ukryć odczucie pustki w lewej części okładki). Szczerze powiedziawszy nie wiem jaką techniką Michał robił napis. Trudno mi odróżnić elementy malowane, a robione komputerowo.

    OdpowiedzUsuń