01 kwietnia 2010

Marsjańska ofensywa trwa!

Mimo braku odzewu na poprzedni wpis prace nad ARESem nie ustają. Nie mam do Was pretensji, bo to co rzuciłem to tylko fabularny wtręt. Sam też nie pisałem bo byłem zajęty pracami nad systemem. Szlifuje mechanikę Ascetic by była jak najprostsza i dawała najwięcej frajdy. Produkuje tony nowych kart pomocniczych. Już mam przeszło 40 a to dopiero początek. Przygotowałem już szablon do składu z okładką i obramowaniami stron. Wystarczy wkleić tylko tekst i gotowe. Opracowałem także nowy wzór karty postaci, który możecie podziwiać po kliknięciu w miniaturkę. I właśnie na karcie chciałem skupić dzisiaj Waszą uwagę.

Zmian nie zaszło zbyt wiele ale za to były radykalne. Wyleciały ramki, w których znajdowała się esencja militarnego RPG czyli broń, pancerz i ekwipunek. Nie bójcie się jednak o nic, nie zwariowałem. Ponieważ pomysł z kartami pomocniczymi się przyjął nie było sensu dublować ich opisu na karcie postaci. W zamian dostajecie to czego na kartach pomocniczych próżno szukać, czyli rozmieszczenie ekwipunku na ciele i przestrzeń w plecaku. Oba elementy zapożyczone z gier cRPG. Sylwetka dzielnego wojaka ma wam pomóc w utrzymaniu porządku w waszym ekwipunku osobistym. Miejsca jest nie wiele więc należy wyposażyć się tylko w niezbędne rekwizyty takie jak pancerz, jakiś stylowy hełm, broń osobista, może komunikator i nóż w cholewie żołnierskiego buta? Tym samym nie jest to kolejny-genialny-system-lokacji-trafień a coś co się częściej przyda w grze. Dla totalnych marud są cyferki odpowiadające wartościom na kostkach, więc można sobie porzucać, jak ktoś ma szczególną ochotę i lubi wiedzieć w co go mucha ugryzła.

Obok sylwetki znajduje sie kilka kratek (dokładnie 50). Jest to nasz plecak czyli to co nosimy nadal ze sobą ale nie mamy pod ręką. Tu sprawa ma sie nieco inaczej. Kratki symbolizują to co w grach cRPG, czyli pojemność naszego plecaka. Każdy rekwizyt, o ile możemy go zapakować do plecaka, ma podany Rozmiar w liczbie kratek jakie należy zakreślić. Możecie zakreślać kratki jak się wam podoba: pionowo, poziomo, na ukos, z zawijasami. To nieistotne, liczy sie tylko ile przestrzeni wam zostanie. Z tego też powodu nie musicie martwić się która kratka co oznacza, ważna jest ilość zakreślonych a nie co pod nimi się znajduje. Czyli jeżeli chcecie się pozbyć czegoś o rozmiarze 2 to możecie wytrzeć dwie dowolne kratki. Oczywiście możecie z tymi kratkami robić co wam się żywnie podoba. Możecie nawet sztywno się trzymać ustalonych kształtów i wpisywać małe literki symbolizujące np. racje wody, żywności czy medykamentów (każda racja zajmuje zawsze jedną kratkę). Oprócz plecaka możemy dostać nową przestrzeń dzięki innym kartom. Bym zapomniał. Czemu bawię się w pojemność a nie w wagę? Bo jest ciekawiej a i waga na Marsie i w przestrzeni nie ma takiego znaczenia jak na Ziemi, więc trudno byłoby wprowadzać szybkie zmiany masy ekwipunku. W każdym razie liczę, że sprawi Wam to dużo frajdy. Mi sprawiło.

No koniec mały apel. Czy znajdzie sie ktoś chętny do współpracy nad ARESem? Potrzebuje na razie w sumie dwóch rzeczy, wymyślenia ciekawych kart pomocniczych i grafik. Jeżeli chodzi o grafiki pasuje mi grafika liniowa czarno-biała. Chce zilustrować każdą z kart ale pod tekstem więc grafiki nie muszą być dokładne, aby tylko były na białym tle. Najlepiej szkice. Oczywiście miło by było dorzucić kilka grafik także wewnątrz podręcznika. Jednak nie mam zamiaru ścigać się choćby z Eclipse Phase. Ko jest więc chętny do pomocy?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz