03 września 2010

RPG w pytaniach i odpowiedziach

Dzisiaj będzie krótko. Przed paroma dniami zdałem sobie sprawę, że przy tym całym zamieszaniu z nowymi portalami RPG w Polsce zapomniano o jednym – pytaniach grających. Owszem są setki for dyskusyjnych, dziesiątki blogów tematycznych i kilka serwisów społecznościowych ale, kto ma czas wszystkie je czytać. Nawet wszechmocny Google nie daje rady odpowiedzieć na proste pytania dotyczące naszego hobby, podając zbyt dużo niewłaściwych sugestii. Tak wiec zacząłem szukać leku na tę bolączkę.

Początkowo myślałem tylko o jakimś module, który, po zintegrowaniu z niniejszym blogiem, dostarczyłby odpowiednich narzędzi moim czytelnikom by zadawać pytania. Niestety nic takiego nie znalazłem, więc postanowiłem poszukać czegoś odrębnego, nie związanego w ogóle z moja podstawową działalnością i nie absorbującego całego mojego czasu. Tak trafiłem na trop platformy typu Q&A (questions and answers, po polsku “pytania i odpowiedzi”). Nie była idealna ale realizowała podstawowe założenie - każdy może pytać i odpowiadać, bez potrzeby rejestracji.

Takim oto sposobem to przyszli użytkownicy, ci mniej i ci bardziej doświadczeni, powinni napędzać serwis. Nikogo nie będę do niczego zmuszał. Jednak sami przyznajcie czy wszystkie wasze wątpliwości rozwiewają podręczniki, fora, blogi, serwisy? Moich nie. Dlatego sam też będę użytkownikiem swojego serwisu.

Nie pozostaje mi nic innego, jak uroczyście zaprosić do przetestowania próbnej wersji serwisu o dumnie brzmiącej nazwie – FAQ RPG.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz