03 marca 2013

Trzy nowe karty oraz aktualizacja Kartmistrza

Witam wszystkich moich czytelników po wielgachnej przerwie od pisania. Mam się dobrze, depresja poszła gdzieś i znów tworzę.

Dzisiaj mam Wam do zaprezentowania aż trzy nowe karty, choć tylko jedna mojego autorstwa (a raczej współautorstwa, ale o tym za chwilę). Przede wszystkim udało mi się uzyskać zgodę od dwóch najaktywniejszych aktualnie wydawców na publikację ich kart. Mowa o Armiach Apokalipsy i wydawnictwie Menhir oraz Afterbomb: Madness wydawnictwa Cyfrografia. Cieszy mnie, że Kartmistrz może choć po części zaspokoić ciekawość i ułatwić znajdowanie interesujących Was kart postaci.

Jeżeli chodzi o kartę mojego autorstwa to prezentuję Wam kartę postaci do Unknown Armies 2 edycji. Początkowo miała to być prosta karta, podobna do tej z podręcznika. Znalazłem jednak, moim zdaniem fenomenalną kartę autorstwa niejakiego Democritusa, którą postanowiłem nieco przerobić by lepiej odpowiadała drugiej edycji.

Do stworzenia tej karty nikt nie musiał mnie nakłaniać. Uważam Unknown Armies za jeden z najlepszych systemów, ze świetnie rozwiązaną mechaniką na k100 oraz mnóstwem charakteru. Jest to jedna z nielicznych gier, która rzeczywiście jest tylko dla dorosłych. Mimo, że bym bardzo tego chciał, nie wyobrażam sobie polskiego wydania. Chyba nie jesteśmy aż tak dojrzali. Gra jest mocniejsza i dosadniejsza niż legendarny KULT, Świat Mroku, czy uwielbiany przez wszystkich Warhammer. Z powodzeniem powinna zastąpić wysłużony Zew Cthulhu a może nawet sięgnąć do Cyberpunka. Przy tym nie jest ani trochę uniwersalna, ugodowa i przesadnie skomplikowana.

Przy okazji udało mi się zaktualizować nieco warstwę techniczną karcianego serwisu. Od dawna poszukiwałem sposobu na zliczanie pobrań każdej karty. Od teraz każda karta ma oddzielny licznik ściągnięć. Podobny licznik, z tym że wejść pojawił się też na stronie głównej po prawo. Kto wie, może kiedyś pojawi się nawet możliwość tagowania i komentowania kart.

To wszystko czym na razie chciałem się z Wami podzielić. Zachęcam do korzystania z serwisu i ściąganie do woli kart.

1 komentarz:

  1. Zaóważam tu pewnien minimalizm - żeby nie powiedzieć tabelaryzm. Wiem czasami jestem okrótny...

    OdpowiedzUsuń