28 stycznia 2016

Wyblakły Pentagram

Ostatnio, podczas przeszukiwania starych plików na moim komputerze trafiłem na coś sprzed założenia tego bloga. Była to gotowa mechanika o nazwie Pentagram. Pamiętam, że ją tworzyłem jeszcze na forum Autorskich, jednak nie pamiętałem, że ją w zasadzie skończyłem.

Złożony plik przeleżał na dysku od 2007 roku. Dla mnie to niemal jak archeologia. Plik ma 19 stron, gotowy skład i masę błędów, które teraz kolą mnie w oczy. Z perspektywy czasu to chyba pierwsza rzecz jaką ukończyłem w ramach mojego hobby. Oczywiście nie licząc wczesnych kart postaci.

Mechanika Pentagram nie jest może innowacyjna, intuicyjna i wymagałaby jeszcze wiele pracy, ale ma jedną charakterystyczna rzecz - kości. Nie bez powodu nazwa mechaniki jest taka sama jak tych kostek od Q-Workshop. Zaprojektowałem je specjalnie do nie istniejącej jeszcze mechaniki. Tak na przyszłość. Pamiętam jak snułem z Patrykiem Strzelewiczem plany wydania gry, która stałaby się dodatkowym materiałem promocyjnym. Jak możecie się domyślać nic z tego nie wyszło.

Wracając jednak do samej mechaniki, to z niewiadomych dla mnie przyczyn porzuciłem praktycznie gotowy projekt, choć nie tak do końca. Zaadaptowałem wiele elementów Pentagramu w SIGNUM - też prawie gotowej grze, która jest do pobrania w zakładce "Moje gry". Zresztą sam Pentagram też udostępniam jako ciekawostkę historyczną na podanej stronie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz