Do wielu projektów lubię wracać w różnych okresach, gdy czuję do nich wenę. Tym razem padło na mojego Słowiańskiego Shadowrana, czyli nieoficjalne rozszerzenie do mojej ulubionej gry. Obecnie testuję na nim nowe podejście do tworzenia gier. A i bym zapomniał. Zdecydowałem się nazwać ten projekt Rzeczpospolita Rozszerzona. To prawie oficjalne.
Wspomniane nowe podejście przejawia się szczególnie w tym, na czym znam się najlepiej, czyli karcie postaci. To co widzicie powyżej to wynik pracy w Prezentacjach Google. Jest to mocno ograniczone narzędzie w stosunku do tego, co potrafią Dokumenty Google, ale jak widać wystarczy to do stworzenia takiej karty.
Druga zmiana to zrobienie z tego karty edytowalnej. Ponieważ to Prezentacja online, to wystarczy, że ją udostępnię graczom, a oni sobie sami pouzupełniają. Wtedy ja będę mógł na bieżąco śledzić postępy ich postaci. Wersja do druku oczywiście znajdzie się na Kartmistrzu.
Trzecia nowość w moim podejściu to instrukcja posługiwania się kartą, którą właśnie widzicie. Opisałem tam wstępnie co, do czego służy. W taki sposób mogę szybko zmienić niektóre zasady, z którymi eksperymentuję. Jak widzicie jest tam już dość sporo mechaniki. Pozostała część potrzebna do wykreowania własnej postaci to element czwartej zmiany podejścia, o której napiszę kiedy indziej.
Wracając jednak do samej gry to nadal tworzę to jako rozszerzenie do Shadowruna, ale coraz więcej elementów się usamodzielnia. Przykładowo mechanika jest mocno inspirowana "wiadrem kości", ale dzięki cięciom i uproszczeniom to już tylko "kubek kości". Swoją drogą niezła nazwa dla tej mechaniki. XD
Meritum gry też nie pozostało bez zmian. Podstawowymi inspiracjami poza Shadowrunem pozostają Legendy Polskie od Allegro oraz Ghost in the Shell. Obecnie pracuję nad wyeksponowaniem tego ostatniego i będzie to element zespołowy. Pewnym echem tego na zaprezentowanej powyżej karcie jest sekcja Zdrowie. Specjalnie zostawiłem tam robocze inspiracje dla poszczególnych wpisów, żeby się Wam kojarzyły, tak jak mi. Dla niekumatych wyjaśnienie. Shell to w GitS powłoka cielesna. Brain odnosi się go Cyberbrain, czyli zcyborgizowanego mózgu, a Ghost chyba nawet nie powinienem tłumaczyć. To motyw przewodni całej serii i główny temat dywagacji pani major.
A gdzie wątki słowiańskie panie Jagmin? - pewnie się zastanawiacie. No jak nie widać ich na tej karcie to już naprawdę nie wiem. To nie będzie tak mało subtelne jak rusałka wabiąca Was w moczary, ale wydaje mi się, że wystarczająco, by poznać co zacz. Smok ustąpił miejsce orłowi. W grze będzie więcej odniesień do słowiańskich potworów oraz diabłów, które tu uchodzą za największe zagrożenie, porównywalne z korporacjami i smokami. Ogólnie to chcę bardziej wymieszać magię i technologię, bo wydaje mi się, że to przeoczono przez tyle lat Shadowruna. W końcu, gdy ludzie dorwali się do nienaukowych metod poznania i panowania nad światem to będą tego nadużywać ile wlezie. Co nie?
Na koniec przypomnienie, że do końca roku trwa zbiórka funduszy na Kartmistrza. Dzięki zebranym pieniądzom uda mi się zabezpieczyć byt serwisu na 10 lat. Obecnie została jeszcze kwestia opłaty domeny kartmistrz.pl, więc jeżeli chcecie ujrzeć Kartmistrza pod starym adresem zachęcam do wpłacania. Zostało naprawdę niewiele by osiągnąć cel.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz