30 grudnia 2009

Zmian kilka

Witam wszystkich przed nowym rokiem.

Chcąc wkroczyć w nowy rok z impetem godnym parowej lokomotywy, postanowiłem odświeżyć delikatnie układ bloga oraz dodać parę opcji.

Przed paroma dniami na dole okna przeglądarki pojawił się nowy pasek narzędziowy. Nazywa się Wibiya i ma pomóc w nawigacji a także wprowadzić trochę innowacji jakie daje nam Web 2.0. Liczę głownie na zagranicznych gości, którzy być może skorzystają z automatycznego tłumaczenia. Nie jest ono doskonałe ale jak ja zrozumiałem kilka przykładowych tłumaczeń to liczę, że osoby od urodzenia posługujące się danym językiem pojmą treść tym bardziej.

Drugą niespodzianką jest nowe Menu widoczne po lewej od tego wpisu. Przez dwa dni próbowałem różnych kombinacji ale ostatecznie uznałem, że takie będzie najciekawsze. Mimo, że podobne menu istniało od kilku miesięcy to mało kto na nie zwracał uwagę. Teraz liczę nie będzie tak pomijane.

W związku z nowym menu zniknęło parę stałych elementów bloga. Ukryłem je wraz z nowymi opcjami pod tym wymyślnym menu. A z nowości mamy muzyczny player z polskim gotykiem. Nie jest najlepszy ale jest parę lepszych utworków które miło mi się słucha. W przyszłości możliwe, że będzie więcej opcji muzycznych.

Kolejną nowością jest tekroniczny ShoutBox. Ponieważ komentarze nie są najlepszym miejscem do krótkich pogaduch na tematy dowolne uznałem, że taka “skrzynka krzyków” się przyda. Jak widać po wpisach się przydała.

Ostania i największą nowością jest otwarcie oficjalnego forum Tekronicum. Na razie tylko na próbę bo mam problemy z integracją wiec jest zewnętrzne. Docelowo miało być częścią wspólnej stylistyki bloga. Nie mniej zachęcam do odwiedzenia i zapełniania rozmaitymi watkami mojego forum. Bez Was samo się nie zapełni. A bym prawie zapomniał. Wszyscy posiadacze OpenID mogą rejestrować się i logować na forum w sposób uproszczony. Tylko przypomnę, że posiadanie bloga na blogspocie jest równoznaczne z posiadaniem OpenID (jest nim adres Waszego bloga). Liczę, że to po części uprości sprawę logowania.

Do następnego wpisu. Być może jutro.

2 komentarze:

  1. Męczyłeś mnie tymi zmianami, a męczyłeś, ale fajnie idzie.

    Tylko powiedz ty mi lepiej, czemu mi bloggerowy OpenID nie działa (ogólnie, nie tylko na tekroforum)?

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie mam zielonego pojęcia czemu twoje OpenID nie działa. Mi wszędzie gdzie chce się dostać przez OpenID działa. Poszukaj w ustawieniach bloga. Może masz coś wyłączone z obsługą OpenID i to dlatego.

    Poza tym dzięki za kolejną genialną nazwę. Od dziś "Tekroforum" to oficjalna nazwa forum. :)

    OdpowiedzUsuń