12 lutego 2010

Mapa numer 3 i światotworzenie

Skończyłem z tematami religijnymi na jakiś czas. Pewnie powrócę do nich dopiero przy okazji opisywania sytuacji religijnej w Tekronicum. Będąc jednak przy temacie Tekronicum, chciałem napomknąć o tym co się za kulisami dzieje. Niestety brak konkretów sprawia, że jest tego niewiele.


Przede wszystkim jednak chciałem zaprezentować już trzecią odsłonę mapy kontynentu. Nadal nie ma on swojej nazwy, więc wszelkie propozycje mile widziane. Zmianom, od ostatniej wersji, uległy głównie granice państw, czego prawie nie widać. Nowymi elementami są: zasięg inwazji drachańskiej w postaci płonącego obłoku na północnym zachodzie, nowy kompas oraz oddzielenie wysp zachodnich. Mimo, że układ na mapie się nie zmienił, owo wydzielenie ma sugerować nieco inne odległości między kontynentem a wyspami. Nie było sensu rozszerzać mapy jeszcze bardziej na wschód więc użyłem takiego nietypowego triku graficznego. W najbliższym czasie poproszę mojego genialnego kartografa, który naszkicował linię brzegową kontynentu o dorysowanie reszty świata, tak by można było sobie lepiej to wyobrazić. Uprzedzę pytania niektórych. Mapę w całości wykonałem na podstawie tylko zarysu linii brzegowej w darmowym programie Paint.NET. Gdyby kto chciał się zmierzyć z zadaniem lepszego oddania owej mapy, proszę o kontakt. A, i jeszcze jedno. Nowa mapa została podlinkowana po lewej w miejsce starszej wersji, więc zawsze będzie do niej dostęp.

Przy okazji chciałem też przypomnieć o istnieniu, od jakiegoś czasu, mojego prywatnego forum. Nie będzie może ono skupiskiem wielkiej myśli twórczej, ale polecam zaglądać na nie regularnie, gdyż omawiam tam z kolegami ważne kwestie dotyczące systemu. Dla ułatwienia ostatnie wpisy pojawiają się po prawo. Oczywiście to co znajduje się na forum ulega pełnej modyfikacji i poddawane jest otwartej lecz nie anonimowej dyskusji. Więc zapraszam wszystkich zainteresowanych do podzielenia się swoimi uwagami a być może Wasze pomysły trafią do podręcznika.

Ponieważ dzisiejszy wpis dedykuję generalnie światu gry wspomnę, że na forum aktualnie toczy się debata na temat: historii kontynentu wg. Nimsarna, ogólnego opisu krain, cech narodowych postaci, oraz dwóch szczegółowych opisów Bakulii i Merkatorii. W przygotowaniu jest reszta roboczych opisów krain. Mam nadzieję, że każdy znajdzie interesujący go fragment świata w którego kreacji mógłby jakoś pomóc.

2 komentarze:

  1. Wygląda super. Znacznie lepiej od wersji poprzedniej!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jag zaskakujesz mnie na każdym kroku. Coraz lepiej to wygląda. Na szczęście mam niedługo trochę urlopu to poodwiedzam cię częściej, mapę dokończymy (trochę na jej temat trzeba bedzie poględzić, obym tylko notatek niepogubił), świat też do przodu pchniemy jak dobrze pójdzie.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń