14 czerwca 2010

Stara miłość nie rdzewieje

Czyli jak to z planszówkami rozstać się nie mogę. Wychowałem się na nich i zawsze miło jest mi do nich powracać. Bez nich nie było by tego bloga, mojej pasji, kolekcji, kart. Nie było by niczego. A wszystko zaczęło się tak niepozornie którejś gwiazdki, kiedy to otrzymałem Magiczny Miecz (grę, nie prawdziwy miecz :p). Grałem w niego dobre kilka lat, przez ten czas dokupując kolejne dodatki oraz inne gry SFERY. A gdy te się skończyły kupowałem inne fantastyczne gry planszowe. Można by powiedzieć, że juz wtedy zaczęła sie moja przygoda z kolekcjonowaniem. Potem przyszedł pierwszy numer Magii i Miecza (czasopisma) i wciągnąłem się w RPG bez reszty, lecz sentyment do tej pory pozostał a chęć gry nie zmalała.

Obecne gry planszowe są większe, piękniejsze i droższe ale czy lepsze? Pewnie jestem za stary by się zachwycać nowymi grami. W każdym razie zanim zacząłem myśleć o własnych projektach RPGowych miałem już pełną szufladę niedokończonych planszowych samoróbek. Jakiś tydzień temu wygrzebałem jedną z tych niedokończonych gier i postanowiłem ją unowocześnić. Efektem pracy jest instrukcja testowa i kilkanaście szkiców elementów gry. Chcecie zobaczyć/przeczytać? Piszcie a prześlę Wam materiały, ale nie za darmo. W zamian oczekuję dwóch rzeczy: konstruktywnej krytyki i absolutnej dyskrecji. Popełniłem już parę błędów chlapiąc językiem na lewo i prawo nie dostając nic w zamian, choćby na forum gry-planszowe.pl.

Całkowicie poza tematem. Zakończyła sie ankieta, na którą mogliście głosować po prawo. Pytanie brzmiało: JAKI POWINIEN BYĆ ŚWIAT TEKRONICUM? Oddano 19 głosów w tym:

  • mały ale szczegółowy (np. wiktoriański Londyn)  5 (26%)
  • duży ale pobieżny (vide Klanarchia)  6 (31%)
  • mały i niedokładny (np. sandbox)  1 (5%)
  • duży i konkretny (vide WFRP)  7 (36%)

Nie jest to może fenomenalny wynik ale i tak dał mi wiele do myślenia. Wychodzi na to, że światy warhammerowskie rządzą a tuż za nimi ugania się ponoć nijaka Klanarchia. Świat typowo steampunkowy dostał tylko 5 głosów a świat jaki sam chciałem zastosować tylko 1. Różnice miedzy wynikami nie są miarodajne, czyli co bym nie zrobił i tak bezie źle dla większości. Zrobię więc po swojemu, bo fenomenu WFRP chyba nikt nie jest w stanie powtórzyć. Jeżeli koś uważa inaczej, chętnie go zatrudnię. ;)

4 komentarze:

  1. Ja sie pisze na te materialy ;) Co do dyskrecji, jestem bardzo dyskretny,co do krytyki, to sluze uprzejmie, zreszta chyba sam juz wiesz ;) A co do tego czy bedzie konstruktywna to juz sam ocenisz, hehe. Moj mail chyba znasz, a jak nie to podesle go zaraz na Forum.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie trzeba, zaraz wyślę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna ta ankieta - lud przemówił, ale Cezar nie był gotowy go usłyszeć :D

    OdpowiedzUsuń
  4. wiesz, 19 osób to za mało by cokolwiek wywnioskować z wyników. Szczególnie, że nie było widocznej przewagi żadnej z odpowiedzi.

    Przy okazji. Pierwsze maile z roboczymi instrukcjami gry rozesłane. Liczę na Wasze opinie. Zamieściłem też link do tematu na forum gry-planszowe.pl, w którym próbowałem zainteresować szerszą publikę.

    OdpowiedzUsuń