29 lipca 2010

Roboty, Szperacze i własna piaskownica

Dzisiejszy wpis dedykuję 30-sekundowym arcydziełom telewizyjnej rozrywki, zwanych popularnie Reklamami. Rzecz więc będzie o reklamie. Kto nie chce, niech nie czyta, lecz na koniec podam istotne informacje na temat świata Tekronicum.

Pierwsza ważna (dla mnie) informacja to kolejna próba stworzenia serwisu do wyszukiwania graczy i prowadzących o szumnej nazwie Szperacz. Pod adresem: http://mistrzgry.pl/szperacz znajdziecie prosty ale ładnie wykonany interfejs do wprowadzenia swoich danych i wyszukania potencjalnych kompanów do gry. Serwis powstał niedawno, więc na chwilę obecną zarejestrowanych jest tylko nieco ponad pół setki użytkowników szukających wrażeń. Jak dowiedziałem się od twórcy serwisu, jest on praktycznie skończony i poza małymi poprawkami nie będzie ewoluował. Czy to dobrze, oceńcie sami? Ponoć w prostocie ma tkwić jego siła. Ja się zarejestrowałem, bo po niedosycie konwentowym postanowiłem sobie pograć na żywo (innych form gry nie uznaję). Więc życzę serwisowi coraz większej liczby użytkowników, by znalazł się ktoś z mojej mieściny.

Drugi news dotyczy z dawna oczekiwanej “apokaliptycznej gry fabularnej scence fiction” pt. ROBOTICA. Autor i wydawca w jednej osobie Rafał Olszak pochwalił się na swoim blogu pięknymi fotkami gry. To prawie jak unboxing, czekam na film. ;) Nie pozostaje mi nic jak tylko zaprosić do obejrzenia pierwszych fotek nadchodzącego RPGa. Mam nadzieję, że już tam gdzieś czeka na mnie egzemplarz z autografem autora?

A na koniec wieści ze świata Tekronicum. Otóż świat ma sie dobrze. Ba, nawet coraz lepiej. Właśnie jesteśmy na etapie tworzenia roboczej mapki sandboxowej kontynentu. Co to dokładnie oznacza? Ponieważ gra będzie nakierowana na manipulowanie historią na poziomie kontynentalnym postanowiłem stworzyć specjalne narzędzie designerskie, które nazwałem właśnie sandboxową mapą wpływów. Dzięki niej na pierwszy rzut oka widać jakie stereotypy panują w danym regionie a także, gdzie, czego najłatwiej szukać. Po ukończeniu mapki prawdopodobnie ją opublikuję z niewielkim opisem, by każdy mógł przetestować działanie takiego narzędzia.

Jest jeszcze jedna rzecz. Pod wpływem imć Szabla postanowiłem odgrzebać stary pomysł stworzenia narzędzia do craftingu i modingu. Czyli w wielkim skrócie będzie można tworzyć wynalazki i modyfikować istniejące. Wszystko oczywiście oparte na kartach i mini gierkach z nimi związanych.

3 komentarze:

  1. Okładla ROBOTICI robi wrażenie... Ta pani na jednej z ilustracji jest zrobiona w 3D? Jakościowo jak w filmowych Final Fantasy.

    Szperacz średnio urodziwy, ale niech Ci tam będzie. Jest tam możliwość dodawania nieuwzględnionych przez twórców aplikacji systemów?

    Na narzędzie czekam, choć pewnie jak zwykle będzie to zaledwie niekonkretne zajawka (obym się mylił).

    Powodzenia w craftingu i modingu - jak żeśmy ustalili wolę macgyvering. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Co do Robotiki i Szperacza najlepiej zapytaj się u źródła albo poszukaj na ich stronach.

    Mapka w produkcji, pomaga mi Nimi wiec na pewno skończę. Zaś przy narzędziu do craftingu liczyłem na twoją pomoc, mimo wszystko.

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja Ci ją mimo naszych różnic oferuję, więc nie wiem w czym problem. :D

    OdpowiedzUsuń