22 marca 2011

Wyniki kościanej ankiety

Miesiąc temu zamieściłem tu ankietę z dość osobliwym pytaniem: Kto ma rzucać kostkami? Wyniki wcale mnie nie zaskoczyły, przynajmniej nie w większości. Prezentują się one następująco:

  • Tylko MG  6 (6%)
  • MG i Gracze  75 (82%)
  • Tylko Gracze  4 (4%)
  • Nikt  6 (6%)

Swój głos oddało 91 osób, co uważam za spory sukces, patrząc po frekwencji na blogu (w tym mojej). Pytanie zadałem niejako na zaś, by zbadać reakcję i zapotrzebowanie czytelników na coś tak prozaicznego jak kontrola nad kostkami w trakcie gry. O dziwo stara szkoła, w której to przeważnie MG rzucał kostkami zrównała się z czymś niezwyczajnym, brakiem kostek. Być może to podpowiedź, ze ludzie czekają na mechanikę bezkostkową? Tylko 4 osoby wyobraziły sobie system, w którym tylko gracze dzierżą kostki. To niezbyt pokrzepiające, gdyż jedna z moich mechanik MF zakłada taki sposób testu. Analizować wyniku większości nie ma sensu, bo to najpopularniejszy model rzutów. pozostaje tylko pytanie na przyszłość, czy aby słuszny?

Ponieważ to dopiero pierwsza ankieta tego typu dzisiaj startuje nowa. Mam nadzieje, że równie ciekawa.

3 komentarze:

  1. Tak, nowa ankieta równie ciekawa, ale nie wiem, czy "rzucanie kilkoma" a "pulą jednakowych" jest wystarczająco jasne...

    Co do wyników: o cholera. Nie dość, że jestem w 6% (głosowałem, że tylko MG), to jeszcze wychodzi na to, że na moich sesjach pojawia się staroszkolny element! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeżeli nie jest to dostatecznie jasne to wytłumaczę, że chodzi tu o rzuty stałą liczbą kości w pierwszym przypadku lub zmienną w drugim. Tak jest np w GURPS (rzut kilkoma kośćmi) lub WoD (rzut pulą jednakowych kości). Pula różnych kości to np. Earthdawn.

    OdpowiedzUsuń