13 maja 2011

Melancholia

Za oknem pada deszcz. Chmury zakrywają niebo skrywając ziemię w swym cieniu. Jest piątek 13. Nic dziwnego że ludzi ogarnia melancholia, można by rzec. Jednak taki nastrój najbardziej lubię. Długo zbierałem się na kolejny wpis i powiem szczerze, nadal nie mam odwagi by coś napisać. Dlatego napisze wam o sprawach bieżących.

Najpierw chciałem podsumować ostatnią ankietę. Powinienem zrobić to prawie miesiąc temu. Tak wiec, na pytanie: “ILOMA KOSTKAMI RZUCAĆ?” odpowiedziały 123 osoby, czyli 32 więcej niż poprzednio, co uznaję za spory sukces. Wyniki pre4zentuja sie następująco:

  • Jedną (np. k100) - 27 (21%)

  • Kilkoma (np. 3k6) - 48 (39%)

  • Pulą jednakowych (np. xk10) - 43 (34%)

  • Pulą różnych (np. k4+k6+kx) - 28 (22%)

Niewielką przewagą głosów zwyciężyła opcja rzucania kilkoma (stałymi) kostkami. Wiele osób pewnie nie do końca widziała różnicę między tą odpowiedzią a kolejną. Wyjaśniałem to w komentarzach pod poprzednią ankieta, ale przypomnę, takie rozwiązania widzimy np w GURPS, FATE, Neuroshimie, Monastyrze (pomijam tymczasowe odstępstwa). Trudno znaleźć mi przykład na użycie stałej liczby różnych kostek (np. k6 + k10), ale to też podchodzi pod tą kategorię. Pod pojęciem pul kostek rozumiem niestałą liczbę takich samych (np. WoD, Klanarchia, Shadowrun) lub różnych kostek (Earthdawn, SWEPL). Nie ma co interpretować wyników, bo mówią one tylko tyle, że ludzie lubią gry pokroju NS, czy Wolsung. Raczej boją się gier pokroju Earthdawna, Serenity, Battlestar Galactica, Alpha Omega (ostatnia odpowiedź). Co ciekawe gry jednokostkowe też się przejadły (d20 i WFRP).

Druga sprawa to moja wczorajsza, dość radykalna decyzja o usunięciu swojego konta z Facebooka. Jeżeli kogoś zastanawiałby ten fakt to spieszę z wyjaśnieniem, że po prostu nie mam czasu ani nerwów na globalne NK, które jest tylko siedliskiem reklam wszelakiej maści. Nie będę ukrywał, że na decyzję miał wpływ głownie opór materiału, czyli brak możliwości pełnej kontroli prywatności na Facebooku. Innymi słowy nie mogłem przedstawiać się jako Jagmin, a byłem zmuszony podpisywać się wszędzie imieniem i nazwiskiem, co nastręczało problemy, gdy za pomocą konta FB logowałem się do innych serwisów. Nie wiem jak wy, ale ja nie chcę by każda strona znała mnie z imienia i nazwiska. To dane osobiste zarezerwowane tylko dla znajomych. Nie zapominajmy, że nasze dane to nasze dobro i powinniśmy mieć nad nimi pełną kontrolę (możliwość bezwzględnej modyfikacji, oraz usunięcia). Dla publikowania tych kilku kopii wpisów z Blipa dalsze utrzymywanie konta nie miało sensu.

Kolejna rzecz to status projektów. Zacząłem spisywanie roboczego podręcznika do Tekronicum. To dobra wiadomość. Zła jest taka, że nie przekroczyłem nawet 1% i utknąłem. Zająłem się więc dopracowywaniem pozostałych projektów (AlterEGO, SIGNUM, Szczurołapy, A.R.E.S.) i poza tym pierwszym nic się nie zmieniło. Podsumowując, nadal nie mam niczego konkretnego choć pomysły szumią i furkoczą. Mile widziana jakakolwiek pomoc na tak wczesnym etapie prac.

Nie zapomniałem też o innych projektach takich jak Encyklopedia Uzbrojenia czy Skrót Zasad do KC, jednak poza pamięcią o nich nic sienie zmieniło. Pierwsze czeka na pewna osobę która miała coś dorzucić od siebie i do tej pory nic nie zrobiła, a drugie to brak czasu na przeczytanie obu wersji KC.

By nie kończyć smutno zapowiem kolejną ankietę z cyklu. Tym razem pytanie brzmi: JAKIMI KOSTKAMI RZUCAĆ? Wreszcie będziecie mogli głosować na ulubione kostki (także więcej niż jedną). Nadal jednak nie wyjawię celu owych ankiet. Pojawi się on dopiero po zakończeniu cyklu. Standardowo macie 30 dni na oddanie swoich głosów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz