30 sierpnia 2012

Uniwersalna gra fabularna

Od razu po takim tytule nasuwa się szereg pytań i skojarzeń. Czy aby na pewno da się stworzyć grę w pełni uniwersalną? Taką, która będzie opisywała wszystko, co sobie wyobrazimy? Której zasady nie będą przesłaniały treści? Którą da się wytłumaczyć osobie w każdym niemal wieku? Zagramy w nią z kumplami przy piwie, poprowadzimy całej auli lub rozegramy sam na sam? Zaczniemy i skończymy w trakcie przerwy a jednocześnie będziemy mogli toczyć boje niemal w nieskończoność?

Pewnie już wiecie jaka jest odpowiedź. Takiej gry nie ma i być nie może. Ale czy aby na pewno? Nie byłbym sobą, gdybym nie spróbował zmierzyć się z tym absurdalnym zadaniem. I oto efekt:

UGF

Oczekiwaliście czegoś innego? Ja też. ;)

7 komentarzy:

  1. Dobre! :D Ale gdzie kostki? :>

    Trochę łamanie tekstu ci nie wyszło, ostatnie zdanie wyjeżdza na drugą stronę, przez co z nagłówkiem strony drugiej i znakiem CC trochę paskudnie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie brakuje określenia celów postaci. To nawet ważniejsze niż "jaka jest moja postać". Dzięki określeniu celów MG ma wyraźną wskazówkę, czego gracz oczekuje, co chce robić w świecie gry. Z tym gra będzie kompletna. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. @VM
    U mnie wszystko jest w porządku. widać masz albo inną przeglądarkę (ja mam Chrome) albo system. Jak się doczekam tylu pochlebnych opinii by stać mnie było na wydruk to zrobię wersję PDF. :D

    @dzemeuksis (nie myślałeś nad zmianą ksywy bo mało sobie palców nie połamałem przy pisaniu?)
    A co ci szkodzi określić te cele? Ja ci tego nie zabronię. Zwracam tylko uwagę, że nigdzie nie wspominałem słowem o MG czy nawet graczu. Chcesz się bawić formalnie, nie mam nic przeciwko. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi to przypomina sesję psychodramy. Opowiadamy sobie o czymś co nam ślina na język przyniesie. Czasami wyjdzie coś fajnego, a czasami mega gniot :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi też brakowało kostki - proponuję użyć 1k6 gdzie przy wynikach 1,2 jest sukces a przy reszcie porażka. Argument właściwy/ celowy dawał by moda do rzutu -2, a dyskusyjny (taki co do którego wszyscy mają wątpliwości) -1.
    Inną sprawą są wady, które można wykorzystać dwojako:
    Po pierwsze jako mod. do rzutu +1/+2.
    Po drugie wybranie jakiejś powinno dawać możliwość dodania jeszcze jednego argumentu.
    W tym drugim przypadku proponował bym wprowadzenie również górnej granicy agrumentów tak do 8 - czy można by było przez wady dodać sobie 2 argumenty.

    OdpowiedzUsuń
  6. Może warto zadać sobie w ogóle pytanie, czy warto jest tworzyć taką grę uniwersalną? Bo po cóż ona miałby w ogóle służyć? Wszak często bywa tak, że jak coś jest do wszystkiego, to oznacza to, że jest do niczego...

    OdpowiedzUsuń
  7. Delikatnie mówiąc to był żart i prowokacja. Żart zrozumieli nieliczni zaś prowokację reszta. Najciekawsze jest jednak to, że mój, nazwijmy to system, spełnia wszystkie wymogi i JEST grywalny. Po prostu niektórym (w tym mi) trudno przyznać, że ich największa pasja jest w sumie tak prosta do opisania.

    Pozdrawiam i grajcie na zdrowie.

    OdpowiedzUsuń