09 marca 2018

Kariera postaci w Interworld

Minęło sporo czasu od ostatniego wpisu. Nadal jednak rozmyślam o tym samym, czyli o mechanice postaci. Wpadł mi go głowy dosyć szalony i mocno ryzykowany pomysł, aby zaadaptować system karier/profesji z WFRP do bliższych nam realiów. Chodzi o sam schemat kariera A, potem B, potem C itd. Zastanawiam się jakby to wyglądało, gdyby w ten sposób tworzona i rozwijana była tylko postać w realu. W wirtualnym świecie wyglądałoby to inaczej, choć nie wiem jeszcze jak.

Wyobraźcie sobie postacie przeróżnych studentów, prawników, lekarzy, ochroniarzy itd. To wszystko zapełnia świat realny gry i jest po prostu nudne. Dlatego ludzie uciekają w świat wirtualny i tam są kim chcą, a przynajmniej starają się być, bo to jednak kosztuje. Świat realny więc zapewnia po pierwsze utrzymanie, a po drugie podstawy. W końcu mechanik w świecie wirtualnym nie stanie się nagle błyskotliwym erudytą. Rodzi to oczywiście wiele pytań, które na razie pozostają bez odpowiedzi, ale to mnie naprawdę intryguje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz