17 kwietnia 2024

Kieszonkowy narzędziownik

Przy okazji zmiany garderoby na wiosenną zmieniłem też plecak na lżejszy. Co za tym idzie musiałem przenieść rzeczy ze starego do nowego. To z kolei dało mi okazję przemyślenia paru spraw i lepszego zagospodarowania przestrzeni. Dlatego zebrałem w niewielkiej saszetce trochę narzędzi.

Wszystko mieści się w niewielkiej i taniej saszetce kupionej na Amazonie. Rozmiar jest odpowiedni do kieszeni, ale ze względu na sporą wagę (na oko) lepiej mieć to w plecaku. Takie saszetki to bardzo dobry sposób na zorganizowanie ekwipunku i łatwe jego przenoszenie, bo można je skompletować tematycznie. Ta jest dedykowana stricte narzędziom. A tak prezentuje się zawartość, którą upchnąłem w tym maleństwie.

Podstawą jest multitool SOG PowerPint wraz z zestawem różnych bitów (te czarne). Uzupełniłem je o końcówki nasadkowe (od 4 mm do 10 mm) i adapter do nich. Nie ma tu co prawda grzechotki, ale i tak SOG daje radę.

Co do samych bitów to myślę, że SOG spisał się tu dobrze, bo w tym zestawie oprócz nasadki 1/4'', do której brak adaptera (w zamyśle miał to być zestaw uzupełniający SOG PowerAccess Deluxe, który ma wbudowany adapter), mamy trzy popularne Phillipsy 3, 2 i 1 (oraz prawdopodobnie 0 w samym multitoolu), trzy płaskie 7, 5 i 3 (oraz 2 w narzędziu), cztery Torx 20, 10, 8 i 6 oraz dwa imbus 2 i 1,5.

Reszta to zbieranina różnych materiałów naprawczych. Zaczynając od zestawu do szycia przez gumki do włosów, spinacze, agrafki, trytytki, kończąc na zestawie różnych śrubek oraz karcie z nawiniętymi taśmami klejącymi i drutem. Wszystko to może posłużyć do nieprzewidzianych napraw od garderoby po elektronikę. Nie naprawię tym samochodu ani kanalizacji, ale i tak się na tym nie znam. Jak mi się uda to dołączę do zestawu grzechotkę. Powinna się zmieścić obok multitoola.

Na zakończenie mam dla Was kilka praktycznych porad związanych z nasadkami. Wspominałem, że nasadka 4 mm może posłużyć jako adapter do bitów precyzyjnych 4 mm. Nasadka 5 mm przydatna jest jest za to do dystansów pod płytę główną komputera. Wiele śrubek z sześciokątną główką używanych w obudowach PC odkręcimy nasadką 1/4'', którą to jest sam adapter bitów 1/4''. Co za zaskoczenie, prawda? Teoretycznie da się użyć do tego także nasadki 6 mm, ale trzeba pamięta, ze 1/4'' to mniej więcej 6,3 mm, więc nie zawsze będzie pasować. Ogólnie, jeżeli pracujecie przy komputerach to te trzy nasadki są niemal niezbędne. Sam się zastanowię, gdy trochę ponoszę ten komplet, czy nie zostawić tylko tych trzech końcówek. Niestety w większości standardowych zestawów akurat tych brakuje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz